11,224,200 unikalne wizyty
Aktywna Tablica
Biblioteka PSP9
Biblioteka Poleca
Ochrona Danych Osobowych
LEPSZA SZKOŁA
E-NAUCZANIE
50 LAT PSP9
8 klasa
Doradztwo zawodowe
PSP9 - Wiarygodna Szkoła
Zajęcia SKS
Kurier kosmiczny
Amnesty International
Aktualnie online
» Gości online: 1

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 83
» Najnowszy użytkownik: joannam
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
E-Dziennik
KORONAWIRUS
BIP
Obiady, stołówka szkolna
SAMORZĄD SZKOLNY
PSP9 na Facebook'u
YouTube PSP9
Ważne strony
KALBI
Przyjaciele Dziewiątki
Strefa ciszy
PARKRUN
Nadzór pedagogiczny
FSNiT
Realizowane programy
Kącik CZYTACZA
Szkółki Piłkarskie NIVEA
MusicBox3
Play
NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ cz. VI

Obrazy newsów: nhef6_012x.jpgW każdej kinematograficznej produkcji jest coś, co można uznać za najlepszy jej element. Coś wyraźnie wyróżniającego się. Tak też jest i tym razem.

Motywem przewodnim filmu pt.: „August Rush” jest muzyka. Muzyka przejmująca, świetna i godna – jak sam film – polecenia (August Rush - Soundtrack 2007, a zwłaszcza uwagę przykuwa utwór Marka Mancina – „August's Rapsody” ).

Muzyka stała się również leitmotivem działań uczniów klasy VIs.

Zadaliśmy sobie pytanie – Czy można zobaczyć dźwięk? Oczywiście… np. w zapisie nutowym! To nam nie wystarczyło!! Czy można zobaczyć emocje, które muzyka jest w stanie wywołać? Dzięki synestezji – MOŻNA! Wzorem wielkich synestetyków - Nikołaja Rimskiego - Korsakowa, Vladimira Nabokova, Franciszka Liszta, czy Marty Ptaszyńskiej, Chrisa Urbanowicza i Johna Mayera – postanowiliśmy uruchomić „barwne słyszenie”. Do tego użyliśmy między innymi: kartki papieru, farb, 10 palców (każde dziecko własnych) i odtwarzacza mp3. Zabawa była świetna! A oto jej efekt: MALOWANIE i EFEKT KOŃCOWY.

W procesie tworzenia towarzyszyła nam muzyka kwartetu smyczkowego Apocalyptyca - słuchaliśmy jej głośno, nawet bardzo!  

Oprac. W. Czapla