11,234,556 unikalne wizyty
Aktywna Tablica
Biblioteka PSP9
Biblioteka Poleca
Ochrona Danych Osobowych
LEPSZA SZKOŁA
E-NAUCZANIE
50 LAT PSP9
8 klasa
Doradztwo zawodowe
PSP9 - Wiarygodna Szkoła
Zajęcia SKS
Kurier kosmiczny
Amnesty International
Aktualnie online
» Gości online: 1

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 83
» Najnowszy użytkownik: joannam
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
E-Dziennik
KORONAWIRUS
BIP
Obiady, stołówka szkolna
SAMORZĄD SZKOLNY
PSP9 na Facebook'u
YouTube PSP9
Ważne strony
KALBI
Przyjaciele Dziewiątki
Strefa ciszy
PARKRUN
Nadzór pedagogiczny
FSNiT
Realizowane programy
Kącik CZYTACZA
Szkółki Piłkarskie NIVEA
MusicBox3
Play
W afrykańskim rytmie

Dzieci z naszej świetlicy odkrywają swoje talenty realizując się na wielu polach. Tym razem przyszedł czas na poznanie rdzennej muzyki afrykańskiej. Pozornie wydawać się może, że jest to tylko hałas. Nic bardziej mylnego! Gra na bębnach afrykańskich jest m.in. zajęciem głęboko relaksującym i odprężającym. Nasze dzieci grają na bębnach o nazwie djembe i kongi.

 Obrazy newsów: kongi.jpg

Kongi – to rodzina bębnów kubańskich wywodzących się z Afryki. W odróżnieniu od większości afrykańskich bębnów kong nie robi się z wydrążonych pni drzew, lecz, na podobieństwo beczek, z listew. W konstrukcji kongi możemy wyróżnić dwa główne elementy – opisany już korpus oraz naciąg, na który składa się naturalna lub syntetyczna (nasączona syntetycznymi środkami) skóra, przymocowana metalową obręczą.

Djembe – instrument muzyczny z Afryki (najpopularniejszy na zachodzie kontynentu), stanowiący rodzaj kielichowego jednomembranowego bębna. Membrana djembe zrobiona jest zazwyczaj ze skóry koziej lub rzadziej z bydlęcej (dawniej z antylopiej), naciągniętej za pomocą specjalnie splatanego sznura (tradycyjnie) bądź śrub (współcześnie).

 Obrazy newsów: djembe.jpg

A oto próbka tego, czego nauczyły się już nasze dzieci. Na filmie są dzieci z klas Ib i IIIa. Sam film nakręcony został przez ucznia Ib metodą nawiązującą do duńskiej Dogmy 95 (stąd zakłócenia).

Tu zobaczycie próbkę wykorzystania ww. instrumentów.

To – na razie - prosty rytm, ale obiecujemy, nauczymy się więcej.

Oprac. W.Czapla