11,224,154 unikalne wizyty
Aktywna Tablica
Biblioteka PSP9
Biblioteka Poleca
Ochrona Danych Osobowych
LEPSZA SZKOŁA
E-NAUCZANIE
50 LAT PSP9
8 klasa
Doradztwo zawodowe
PSP9 - Wiarygodna Szkoła
Zajęcia SKS
Kurier kosmiczny
Amnesty International
Aktualnie online
» Gości online: 1

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 83
» Najnowszy użytkownik: joannam
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
E-Dziennik
KORONAWIRUS
BIP
Obiady, stołówka szkolna
SAMORZĄD SZKOLNY
PSP9 na Facebook'u
YouTube PSP9
Ważne strony
KALBI
Przyjaciele Dziewiątki
Strefa ciszy
PARKRUN
Nadzór pedagogiczny
FSNiT
Realizowane programy
Kącik CZYTACZA
Szkółki Piłkarskie NIVEA
MusicBox3
Play
NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ – OSTATNIA ODSŁONA

Obrazy newsów: nhef.jpg

Obrazy newsów: max_i_ja.jpgUdział naszej szkoły w projekcie „Filmoteka Szkolna” dobiegł końca. 10 czerwca widzieliśmy ostatni film. Tym razem była to produkcja niemiecka pt. „Max Minsky i ja”.

Jest to ciekawa opowieść o problemach młodych ludzi, a kłopoty które przedstawia, są jak najbardziej uniwersalne niezależnie od pochodzenia bohaterów. Główna bohaterka filmu -Nelly Sue Edelmeister – musi sprostać różnym przeciwnościom losu np. boryka się z emocjami towarzyszącymi rozwodowi jej rodziców. Niespodziewanie uzyskuje pomoc od zupełnie obcej osoby… Film, obok wielu poruszonych zagadnień, mówi jedną ważką prawdę o życiu: „Im więcej dajemy, tym więcej zyskujemy!” Tytułowy Max to zbuntowany nastolatek, który swoimi czynami woła o zainteresowanie matki. Pierwsza nauczy się go „słuchać” Nelly. Co z tego wyniknie? Zobaczcie sami.

Motywem przewodnim i jednocześnie wiążącym większość z dziewięciu filmów jest przyjaźń. Uczucie – jedno z najistotniejszych w życiu – to podnosi na duchu bohaterów, dodaje im sił w chwilach zwątpienia, a przyjaciele są podporą wtedy, gdy nie można liczyć na nikogo innego. Tym – może trochę wyidealizowany – ogląd spaja w jedno cały projekt.

Po jednym z filmów uczniowie klasy VIs wzięli udział w terapeutycznych zajęciach, których celem było zgłębienie istoty przyjaźni. Szukali oni odpowiedzi na wciąż na nowo stawiane pytania: Czym jest przyjaźń? Co wolno w przyjaźni? Kiedy ktoś staje się przyjacielem? Kim jest według mnie przyjaciel?

Efektem ich pracy było między innymi stwierdzenie, że w przyjaźni zupełnie nie chodzi o to, by do siebie fizycznie, zewnętrznie pasować. Jak uczniowie doszli do takiego wniosku? Zobacz tutaj.    

Oprac. W. Czapla